7 Şubat 2007 Çarşamba

::Kepler Mektupları - Helisaeus Röslin, Hanau (1609)

Gutenbergplatz
Heilderbergi
Yaz Dönümü Gecesi 1609

Helisaeus Röslin, Hanau
Lichtenberg’in doktoru: Alsas, Buchsweiler

Ave. İlginç ve bilgilendirici Discurs von heutiger Zeit Beschaffenheir kitabınızı aldım ve Tübingen’deki öğrencilik günlerimizde yaptığımız o kardeşçe tartışmaların güzel ve özlem dolu anlarını anımsadım. Nova 1604 ile ilgili ortaya koyduğum düşüncelere büyük bir yetenek ve tutkuyla meydan okuyuşuna, şimdilik bir kamu Antwort’uyla* yanıt vermek istiyorum, fakat önce, yalnızca uzun dostluğumuza güvenerek değil, fakat diğer yerlerde açıkça belirtemeyeceğim birkaç konuyu açıklığa kavuşturmak için, sana özel olarak birkaç şey söylemek istiyorum. Prag’daki durumum gün geçtikçe daha da tehlikeye giriyor. Saraydakiler artık kimseye güvenmiyor ve senin büyük bir tutkuyla savunduğun bilimi sıkı bir denetim altında tutma eğilimindeler. Buna sahte-bilim demeyi yeğlerim. Lütfen bu mektubu okur okumaz yok et.

*Antwort : Yanıt